انواع عشق :

عشق شهوانی :که براساس جاذبه جوانی بوده وویژگی آن اشتیاق شدید به خود فاش سازی سریع وصمیمیت جنسی است .

عشق دوستانه :
(که به آهستگی ودر اثر دوستی های قبلی ایجاد می شود .)

عشق بازیگرودمدمی:
که ویژگی افرادی است که می توانند به سادگی از یک رابطه به سراغ رابطه ای دیگر بروند ویا در یک زمان در بیش از یک رابطه وارد شوند ( که طبیعتاً حداقل تعهد را می توان در آن مشاهده کرد)

خود باختگی :

هر نوعی عشق خود باخته ، ایثار گر وعمیقا دلسوزانه است .
با اینکه طبقات اختصاصی لی ، ذهنی وبراساس حدس وگمان بنانهاده شده اند تا پژوهش های آن زمانه ، اما در عین حال قابل قبول بوده ودر حکم یک مدرک کافی وبسنده در مورد این نکته هستند که چرا واژه عشق برای افراد مختلف از معانی متفاوتی برخوردار است .
وانگهی ما راههای بسیار متفاوتی برای عاشق شدن پیدا کرده ایم همان گونه که لوینگر (1983) خاطر نشان می سازد ، آدمیان از لحاظ سرعت رشد عشق وکاری که برای آن می کنند بسیار متفاوتند برخی از آشنایی تصادفی شروع کرده وبدون فکر کردن به ازدواج ختم می شوند برخی افراد در همان دیدار اول شدیداً جذب یکدیگر می شوند وعده ای نیز صرفا پس از گذشت یک دوره طولانی از آشنایی به عشق می رسند .
(آیا من عاشق شده ام ؟ آیا این عشق واقعی است ؟ هیچ کس نمی تواند به این سوالها پاسخ دهد علاوه هر یک از مادرباره اینکه معنای عشق چیست آیا ما آن را تجربه می کنیم یا نه ، متخصص بشمار می آییم دو نفر که عشق خود را به یکدیگر ابراز داشته اند لازم است برای اجتناب از لطمه خوردن از سوی دیگری اظهار دارند که منظورشان ازعشق چیست شاید لازم باشد که به ویژه معنای تعهد روشن شود . )

جدایی عشق وازدواج در گذشته :
در گذشته به مدتی بسیار دراز برای هر کسی جستجوی عشق در ارتباط با ازدواج چیزی غیر معمول بود مرد با پدر و مادر، دختری را بر بنا وملاک کاملا عینی مانند پول وخانواده وغیره بر می گزیدند ودر میان کارگران ودهقانان به مساله سلامتی وشایستگی برای کار توجه ویژه ای می شد در بسیاری از موارد به ندرت زیبایی جسمی مورد توجه قرار می گرفت . حتی ( امروز در اجتماعاتی که لذت بری روانی تقریباً وجود ندارد اکثریت مردها به دلربایی همسر خود کمتر اعتماد می دهند روابط جنسی منحصراً برای ارضا نیاز فیزیولوژیکی فرض می شود ، شخصیت شریک جنسی درمرحله دوم به شمار می آید تا چیزی پیش مردان طبقات اجتماعی بالا کاملاً از خورشید شاه لوئی چهاردهم پیروی می کردند که با ملکه فرانسه به دلایل کشوری ازدواج کرده بود . آنچه از ملکه خواست اطمینان از جاودان سازی خاندان پادشاهیش بود‌برای لذت‌بری ، مونتس‌پان‌وینستون (معشوقه های لوئی چهاردهم ) بودند)
در میان طبقات پائین اجتماع درمورد ازدواج همیشه آشفتگی ها وعدم رعایت قواعد وجود دارد اما در موارد دیگر دختران جوان درباره مردی که انتظار ازدواج باوی را داشتند . یا چیزی نمی دانستند یا دارای آگاهیهای بسیار کمی بودند . روشن است که آنها در ازدواج خود به امید خوشبختی بودند اما هر چند پس از ازدواج مدت زیادی نمی گذشت که آنها درک می‌کردند که عشق رویاهایشان ارتباطی با موقعیت زن شد نشان ندارد به علاوه لذت بردن از روابط جنسی برای زن محترم شرم آور شمرده می شد . زن بایستی وظایف زناشویی خود را انجام می داد .
البته همیشه از قرون وسطی به بعد یک چنین عشق قرون وسطایی وجود داشته است تا پیش از جنگ جهانی اول یک چنین عشقی موضوع بسیار متداولی در میان نویسندگان بود عشق قرون وسطایی همیشه به سوی زن کس دیگری جهت گیری می شد زیرا طبق اعتقاد زن خود فرد نمی توانست محمل عشق عاشقانه وی باشد .

نظرات 1 + ارسال نظر
site01 پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 06:01 ب.ظ http://www.site01.1com.ir

865032034آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟
یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند
درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها
با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید
>>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<<
آیا تا به حال اندیشیده اید که می توانید در منزل و بدون نیاز به خروج از منزل حتی تا سقف 755 هزار تومان در ماه نیز درآمد داشته باشید؟؟؟
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.site01.1com.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد